Beställning av produkter 

Beställning sker genom nätbutikens köpkorg och blir efter betalning genast bekräftad till given e-postadress. Minimibeställningsmängden är 10 kronor. 

Beställning på offertförfrågan görs först när offerten har godkänts av kunden. Kunden kan följa upp offertförfrågan, sköta all kommunikation gällande denna, samt godkänna offerten direkt i webbshopen genom att vara inloggad.  

Obs! Om du bor på Åland, skicka din beställning till shop@aveo.fi, för att få en faktura utan moms på varorna.

Priser 

Samtliga priser är i kronor och inkluderar gällande moms (25%). En leveransavgift på omkring 10 kronor tillkommer varje beställning gjord via Aveo webbshop. När totala beloppet på beställningen överstiger 150 euro, är frakten fri.

Kunden kan vid beställning även välja att själv hämta varorna från Aveos kontor på adressen: Komossavägen 253, 66820 KOMOSSA. I detta fall tillkommer inga leveransavgifter. 

Vid uppenbara mänskliga fel i inmatningen av priser och texter i webbshopen, förbehåller vi oss rätten att göra korrigeringar och informera kunden före leverans.  

Betalning

Vid beställning av varor via köpkorgen i nätbutiken, sker betalningen genast genom Klarnas betalningstjänst. Klarna betalningstjänst är ett tryggt och snabbt sätt att genomföra beställningen och fungerar med alla bankers betalsystem på internet.

Offerter

Vid offertförfrågan görs beställningen genast när betalningen är genomförd. För att påskynda beställningen, kan man skicka en kopia på gjord transaktion per e-mail till shop@aveo.fi. Obetald beställning är i kraft en vecka från beställningsdagen.

Fakturering 

Vid behov öppnar Aveo kundkonto för fakturering enligt kundens önskemål. Ta kontakt med oss per mejl eller telefon för att öppna ett konto. 

Beställningsinformationen lagras elektroniskt, för att spara kostnader och miljön kommer det ingen forsedel med i paketet.

Vi sparar alla beställningsuppgifter i vårt system . Vi rekommenderar våra kunder att skapa ett konto för att enkelt komma åt egna uppgifter. 

Leveranstider

Lagervaror som beställs vardagar före kl 13 packas samma dag och når kunden ibland redan följande dag och oftast inom 3-5 dagar. 

Leveranstiden på beställningsvaror varierar från normala 14 dagar upp till en månad. 

Vi strävar efter att skicka alla dina inköp i ett paket, för miljöns skull. Vi skickar din leverans så fort vi fått in alla produkter du beställt. 

Leveranser

Kunden meddelas personligen per e-post eller textmeddelande när paketet är färdigt att upphämtas. Paketet sänds till det utlämningsställe som är närmast beläget till beställarens angivna adress.

Hela beställningen levereras oftast på en gång. Om någon av varorna i beställningen har extra lång leveranstid kan övriga varor skickas tidigare. 

I vissa undantagsfall kan längre leveranstider förekomma pga omständigheter utanför vår kontroll. Vi meddelar då kunden som om den så önskar kostnadsfritt kan avboka sin beställning.  

Leveranser till övriga länder 

Aveoshop levererar beställningar till hela världen.  Vi förutsätter att varan och frakten är betald innan försändelsen lämnar vårt lager. Ta kontakt med Aveo på e-post eller telefon för ytterligare uppgifter.  Vid eventuell retur betalar kunden själv returen.

Vill du returnera varan?

Kunden har 30 dagars ångerrätt (i enlighet med konsumentskyddslagen 14 dagar) från och med det att produkten mottagits. 

Produkten som returneras måste vara oöppnad och i oskadad originalförpackning. Plasten och eventuella etiketter på tapetrullarna får inte tas bort. Färgnyanser måste kontrolleras innan tapetförpackningen öppnas.  Ångerrätten gäller inte skräddarsydda produkter, som till exempel måttanpassade tapeter eller tyger i metervara. Returrätten gäller inte heller materialprover.

Skriv ut och fyll i returformuläret som du hittar som pdf-fil här (Returformulär i PDF). Aveo kvitterar returen och returnerar betalningen i sin helhet till samma konto som betalningen gjordes ifrån.

Kunden bekostar returfrakten själv, vid reklamationer är frakten kostnadsfri för kunden.

Är varan felaktig?

Om du upptäcker ett fel på den mottagna varan - den är trasig eller har skadats i leveransen:  kontakta Aveo per e-post shop@aveo.fi för närmare direktiv. Bifoga foto av den defekta varan. Uppge beställningskod och kontaktuppgifter. Reklamationstiden är två månader från det datum du mottagit varan.

Om Aveo ber dig returnera den felaktiga varan, ska du skriva ut och fylla i PDF-formuläret här (Reklamationsformulär i PDF). Gratis retur gäller när Aveo per e-post bett dig returnera varan, i andra fall betalar du själv returförsändelsen. Om ny ersättande produkt i stället för den felaktiga alternativt pengar i retur överenskommes skilt från fall till fall.